Reklamacje

Kategorie
 
 
 
 
 

Reklamacje

Regulamin reklamacji spółki afg.sk, sp. z o. o. dotyczący umów zawieranych na odległość.

1. Postanowienia ogólne

- Niniejszy regulamin reklamacji określa warunki odpowiedzialności za wady nabytego towaru oraz ich wykrycia przez kupującego w brzmieniu ustawy nr 40/1964 kodeksu cywilnego Republiki Słowackiej w obecnym brzmieniu oraz ustawy nr 250/2007 Dz. U. Republiki Słowackiej o ochronie konsumenta w obecnym brzmieniu w sklepie internetowym http://www.afg-obrona.pl/ (dalej sprzedajacy).
- Regulamin reklamacji jest częścią regulaminu sprzedaży. Zaznaczeniem pola przed wysłaniem zamówienia kupujący potwierdza zapoznanie się i wyrażenie zgody na wszystkie postanowienia regulaminu sprzedaży.

2. Kontrola towaru przy doręczeniu

- Kupujący zobowiązany jest bezzwłocznie skontrolować kompletność oraz stan towaru. Dodatkowe reklamacje dotyczące ilości lub rodzaju towaru nie będą brane pod uwagę.
- W przypadku doręczenia przez pocztę bądź kuriera niekompletnej przesyłki, należy natychmiast poinformować dostawcę i skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem +421 1917961386, drogą mailową na adres reklamacie@afg.sk lub przez wypełnienie formularzu reklamacyjnego.

3. Okres i warunki gwarancji

  • Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie otrzymania towaru przez kupującego i trwa 24 miesiące. Okres gwarancji wydłuża się o czas, przez który produkt znajdował się w naprawie, a to na podstawie załączonych dokumentów o wcześniejszej naprawie (reklamacji).
  • Wykryta wada powinna zostać zgłoszona sprzedawcy, a żądania wynikające z jej wykrycia powinny być wypełnione przed końcem okresu gwarancji. W momencie upłynięcia okresu gwarancji zanika prawo do uznania reklamacji.
  • Klient jest zobowiązany  do przestrzegania instrukcji i zaleceń producenta dotyczących użytkowania produktu.
  • Kupujący ma prawo w okresie gwarancji dochodzić odpowiezialności od sprzedawcy za wady towaru kupionego u sprzedawcy, za które odpowiada producent, dostawca lub sprzedawca.
  • Aby ewentualna naprawa gwarancyjna mogła dojść do skutku, klient zobowiązany jest do zachowania karty gwarancyjnej od producenta lub oficialnego dystrybutora, o ile taka została dołączona do towaru. Jeżeli karta gwarancyjna nie została dołączona do produktu, rolę jej pełni faktura wysłana do klienta razem z produktem.
  • Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z użytkowania sprzętu, z użycia siły, spowodowanych przez niewłaściwe otwieranie i manipujację lub manipulowaniem przy mechanizmach urządzenia przez osoby trzecie.
  • Reklamacja nie zostanie uznana również w przypadku uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy kupującego, uszkodzeń powstałych w wyniku nadmiernego lub niewłaściwego użytkowania, niewłaściwej konserwacji, działania innych substancji (wody, chemikaliów itp.), lub uszkodzeń spowodowanych nieodpowiednim użyciem siły.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru, o których kupujący został poinformowany w momencie zakupu, a mimo tego nie odstąpił od zamiaru kupna towaru. W przypadku towaru używanego, sprzedawca nie odpowiada za wady odpowiadające stopniowi zużycia, które towar miał w momencie kupna.
  • W przypadku towaru sprzedawanego w niższej cenie, gwarancja nie obejmuje wad, które obniżenie ceny spowodowały.

4. Przesyłanie towaru do reklamacji

W przypadku wykrycia wady, która uniemożliwia dalsze korzystanie z produktu, należy zgłosić reklamację naszej fimie. Przed wysłaniem reklamowanego produktu należy wypełnić formularz reklamacyjny:

https://www.afg-obrona.pl/zwrot-towaru-i-reklamacje/

Po wysłaniu formularza należy niezwłocznie wysłać reklamowany produkt na adres:
afg.sk, s.r.o.
Javorová, Veľké Bielice 451/32
958 04 Partizánske
Słowacja

1. Postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się z dniem doręczenia reklamowanego towaru sprzedawcy, a kończy się z dniem odesłania rozpatrzonej reklamacji kupującemu lub pisemnego poinformowania o przygotowaniu towaru do odbioru po naprawie.
2. Informacje o przebiegu rozpatrywania reklamacji można uzyskać od naszego pracownika pod numerem telefonu +420 1917961386 lub pisząc na adres e-mail reklamacie@afg.sk.
3. Bezzwłocznie w dzień otrzymania formularza reklamacyjnego, w ciągu 24 godzin, wyślemy do Państwa potwierdzenie o przyjęciu reklamacji na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym.
4. Nie odbieramy towaru wysłanego za pobraniem. Zalecamy wysyłanie towaru przesyłką ubezpieczoną.

5. Uznanie i rozpatrywanie reklamacji w okresie gwarancji

1. Po przyjęciu reklamowanego towaru kupujący zostanie bezzwłocznie poinformowany drogą mailową o przyjęciu reklamacji, rozpoczęciu procesu reklamacyjnego orazo o sposobie rozpatrzenia reklamacji. O rozpatrzeniu reklamacji kupujący zostanie poinformowany drogą mailową, po czym otrzyma e-mail z protokołem rozpatrzenia reklamacji.
2. Postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się z dniem spełnienia wszystkich następujących warunków:
a) Dostarczenia reklamowanego towaru
b) Dostarczenia wypełnionego protokołu reklamacyjnego
c) Dostarczenia kopii dowodu zakupu (kopia dowodu zakupu służy jednocześnie jako karta gwarancyjna).
3. Sprzedawca niezwlocznie określi sposób rozpatrzenia reklamcji zgodnie z postanowieniem § 2 litery m) Ustawy, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni od rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy komplikowana wymagana ocena techniczna stanu towaru najpóźniej do 30 dni od dnia rozpoczęcia procedury reklamacyjnej. Po ustaleniu sposobu załatwienia reklamacji sprzedawca lub przez niego upoważniona osoba niezwłocznie załatwi reklamację, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona później. Jednak załatwienie reklamacji nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie terminu do zalatwienia reklamacji konsument ma prawo odstąpić od umowy lub ma prawo do wymiany towaru na nowy.

4. Reklamacja może zostać załatwiona następującymi sposobami:

a) przekazanie naprawionego towaru,
b) wymiana towaru,
c) zwrot ceny zakupu towaru,
d) uiszczenie rozsądnego rabatu od ceny towaru,
e) wezwanie pisemne do odebrania świadczenia określonego przez sprzedającego,
f) uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.

5. O wyniku rozpatrzenia reklamacji kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną przed upływem 30 dni, w taki sposób postępowanie reklamacyjne zostanie zakończone.

6. Po upływie tego terminu przysługują klientowi takie same prawa, jakby to była wada, której nie można usunąć. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy. 

7. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację towaru w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zawarcia umowy kupna, może sprzedawca rozpatrzyć reklamację poprzez odrzucenie tylko na podstawie ekspertyzy lub opinii wydanej przez osobę upoważnioną, notyfikowaną lub akredytowaną lub opinii wyznaczonej osoby (dalej „ekspertyza towaru”). Niezależnie od wyniku oceny zawodowej nie może sprzedawca żądać od kupującego pokrycia kosztów fachowej oceny towaru lub innych kosztów związanych z fachową oceną towaru. 

8. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację produktu w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy kupna, którą sprzedawca nie przyjął, osoba, która załatwiała reklamację, jest zobowiązana do wskazania w dowodzie rozpatrzenia reklamacji, do kogo może kupujący przesłać towar do fachowej ceny. W przypadku przesłania przez kupującego towaru do ekspertyzy osobie określonej w dowodzie o rozpatrzeniu reklamacji, koszty ekspertyzy towaru oraz wszelkie inne z tym powiązane celowo poniesione koszty ponosi sprzedawca, niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeżeli kupujący wykaże na podstawie fachowej ekspertyzy odpowiedzialność sprzedawcy za reklamowaną wadę towaru, może ponownie złożyć reklamację, okres gwarancyjny zostanie wydłużony o czasz, który jest potrzebny do wykonania fachowej ekspertyzy. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu w terminie 14 dni od daty ponownego złożenia reklamacji wszystkie koszty poniesione w związku fachową oceną towaru oraz wszystkie z tym powiązane celowo poniesione koszty. Ponownie złożonego wniosku nie można odrzucić.

9. Jeżeli konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki sprzedawca załatwił jego reklamację lub uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość zwrócić się do sprzedawcy o zadośćuczynienie. Jeżeli sprzedawca udzieli negatywniej odpowiedzi na żądanie o zadośćuczynienie lub nie ustosonkuje się do niego w terminie do 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o zainicjowanie zastępczego rozstrzygnięcia swojego sporu zgodnie z postanowieniem § 12 ustawy nr 391/2015 Dz. U. o zastępczym rozstrzygnięciu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw.

Podmiotem właściwym do zastępczego rozstrzygania sporów konsumenckich ze sprzedawcą
(afg.sk, s.r.o.) jest [Slovenská obchodná inšpekcia (Słowacka Inspekcja Handlowa), skrytka pocztowa nr. 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava] www.soi.sk lub inny upoważniony podmiot prawny zarejestrowany na liście podmiotów ADR prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista jest dostępna pod adresem http://www.mhsr.sk); konsument ma prawo wyboru, do którego z wyżej wymienionych podmiotów ADR się zwróci. Konsument może skorzystać z internetowej strony rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , aby złożyć wniosek do alternatywnego rozstrzygnięcia swojego sporu.

6. Usunięcie wady

W okresie gwarancyjnym serwisu sprzedawca zapewnia usunięcie wady za pośrednictwem autoryzowanego.

Sprzedawca zamiast usunięcia wady może wymienić niesprawny towar na sprawny, jeżeli nie sprawi to kupującemu poważnych problemów.

W przypadku starszych produktów, niedostępnych już na rynku, reklamacja zostanie rozpatrzona poprzez wydanie odpowiadającego towaru lub bonu w wysokości pierwotnej ceny produktu, w zależności od ustaleń z kupującym.

Przypadek żądania przez kupującego usunięcia wady uszkodzonego towaru nie będzie rozpatrywany jako reklamacja gwarancyjna, ale jako odpłatna naprawa niezwiązana z warunkami gwarancji. O kosztach naprawy kupujący zostanie z wyprzedzeniem poinformowany drogą mailową.

7. Postanowienia końcowe

Niniejszy regulamin reklamacji jako nieodrębna część warunków handlowych obowiązuje w brzmieniu, które znajduje się na stronie internetowej sprzedawcy w dniu, w którym kupujący wyśle zamówienie elektroniczne.  Wysyłając zamówienie elektroniczne, kupujący w dniu wysłania zamówienia akceptuje aktualną cenę zamówionego towaru (wraz z kosztami przesyłki i opakowania) podaną na stronie internetowej sklepu internetowego sprzedawcy, chyba że w szczególnych przypadkach nie było wyraźnie uzgodnione inaczej. Przesłanym zamówieniem (projektem umowy kupna) jest kupujący nieodwołanie związany. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja