Warunki handlowe

Kategorie
 
 
 
 
 

Ogólne warunki handlowe sklepu internetowego afg.sk, sp. z o.o.

Postanowienia ogólne

Niniejsze warunki handlowe dotyczą zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez firmę afg.sk, sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Javorová, Veľké Bielice 451/32, 958 04 Partizánske, Słowacja, REGON: 362 499 55 (dalej „Sprzedawca”), zawartych za pośrednictwem systemu sklepu internetowego www.afg.sk (dalej "System"). Warunki bliżej określają oraz precyzują prawa i kompetencje sprzedawcy oraz jego klientów (dalej „Kupujący”). 

Wyjaśnienia podstawowych pojęć

Konsument oznacza osobę fizyczną, kupującą towar lub usługi, która w czasie zawierania i wykonywania umowy konsumenta nie działa w ramach przedmiotu swojej działałności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu. 
Sprzedawca oznacza osobę fizyczną - przedsięborcę lub osobę prawniczą, która w czasie zawierania i wykonywania umowy konsumenta działa w ramach przedmiotu swojej działałności gospodarczej lub zawodu lub osobę działającą w jej imieniu lub na jej rzecz.
Dostawca oznacza osobę fizyczną – przedsiębiorcę lub osobę prawniczą, która bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarczyła sprzedawcy towary oraz której działaność nie oddziaływa na właściwości towaru.
Sklep oznacza sklep internetowy, prowadzony przez sprzedawcę za pośrednictwem zestawu stron internetowych oraz aplikacji sklepu elektronicznego w ramach określonej domeny internetowej.

1. Zamówienie i zawarcie Umowy kupna-sprzedaży

  1. Wszystkie zamówienia złożone drogą elektroniczną w sklepie internetowym sprzedawcy są uważane za ważne. Kupujący przed odesłaniem zamówienia zostanie poproszony o potwierdzenie przez zaznaczenie pola wyboru, że zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi i w pełni zrozumiał ich treść i zgadza się z nimi. Niniejsze warunki handlowe będą dotyczyć wszystkich Umów kupna-sprzedaży zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym drogą elektroniczną w sklepie internetowym jako umowy na odległość oraz wsyzstkich relacji z nich wynikających. 
  2. a) Zamówienie Kupującego stanowi wiążącą propozycję do zawarcia Umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży jest zawarta w momencie dostarczenia Kupującemu wyrażenia zgody z propozycją do zawarcia Umowy kupna-sprzedaży przez Sprzedawcę, tzn. poprzez potwierdzenie zamówienia ze strony Sprzedawcy w postaci e-mailowego „potwierdzenia zamówienia”, przesłanego na adres e-mailowy Kupującego wskazany w zamówieniu. Milczenie lub brak działań Sprzedawcy nie oznacza przyjęcie i/lub potwierdzenie zamówienia. Od momentu zawarcia Umowy kupna-sprzedaży powstają pomiędzy Kupującym i Sprzedawcą wzajemne prawa i obowiązki, określone Umową Kupna-Sprzedaży oraz niniejszymi warunkami handlowymi, będącymi integralną częścią niniejszej Umowy.
    b) Strony umowy zgadzają się i postanawiają, że Umowa kupna-sprzedaży oraz wsyzstkie stosunki z niej wynikające będą podlegać prawu Republiki Słowackiej. Miejscem zawarcia Umowy kupna-sprzedaży jest terytorium Republiki Słowackiej. 
  3. Warunkiem ważności zamówienia elektronicznego jest wypelnenie wszystkich obowiązujących danych i innych formalności, znajdujących się w formularzu rejestracyjnym oraz zatwierdzenie treści zamówienia.
  4. Miejscem dostawy jest adres podany przed Kupującego w formularzu rejestracyjnym.
  5. Z momentem, kiedy Kupujący odbierze towar w uzgodnionym miejscu, przechodzi własność towaru na Kupującego. Kupujący, nie spełniający definicji Konsumenta, która jest określona w postanowieniu § 2 litery a) Ustawy, nabywa własność towaru dopiero po uregulowaniu kompletnej ceny kupna towaru.
  6. a) Kupujący ma prawo do anulowania zamówienia najpóźniej do 24 godzin od złożenia zamówienia, drogą e-mailową lub telefoniczną. Właśnie taki sposób anulowania zamówienia uważa Sprzedawca za słuśny i zamówienie uznaje za anulowane. Podczas anulowania zamówienia należy podać nr zamówienia, imię i nazwisko, adres e-mailowy oraz nr telefonu.
    b)  W przypadku konieczności ponownej dostawy towaru z powodu niedostępności kupującego lub jeśli kupujący nie odbierze towaru bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy kupna, sprzedającemu przyszługuje odszkodowanie w wysokości rzeczywistych kosztów próby nieudanej dostawy towaru.
    c) W przypadku anulowania zamówienia nie pobieramy żadnych opłat związanych z anułowaniem zamówienia. W przypadku, gdy kupujący wykorzystał płatność w postaci „wpłaty na konto spólki“, sprzedawca zwróci środki finansowe przelewem bankowym na konto kupującego w ciagu 14 dni. W innych przypadkach konieczne jest podanie przez kupującego numeru konta bankowego i nazwy banku, chyba że uzgodni z nami inny sposób.
  7. Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia, jeżeli, z powodu wyczerpania zapasów lub niedostępności towaru, pomimo dołożenia wszelkich starań, których można od niego wymagać, nie jest w stanie dostarczyć kupującemu towaru w terminie określonym przez warunki handlowe lub w cenie podanej w sklepie internetowym, o ile nie zostanie uzgodnione, że kupujący zobowiązuje się do wypłaty odszkodowania. O anulowaniu zamówienia kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem, w przypadku wpłaty ceny zakupu lub jej części, środki zostaną zwrócone na wskazane konto w ciągu 14 dni, o ile nie uzgodniono inaczej.
  8. Czas trwania oferty promocyjnej – wszystkie promocje ważne są do wyczerpania zapasów, o ile dla konkretnego produktu nie podano inaczej.
  9. Kolorystyka towarów na monitorze nie musi dokładnie odpowiadać faktycznym odcieniom kolorów, tak jak kupujący będzie je postrzegać w rzeczywistości. Wyświetlenie odcieni kolorów jest zależne, między innymi, od jakości monitora, ew. innego wykorzystanego urządzenia wyświetlającego obraz.

2. Sprzedaż towarów objętych ograniczeniem  

Zakup niektórych produktów oferowanych przez słowacką firmę afg.sk, s. r. o. uwarunkowany jest posiadaniem pozwolenia na broń, zawiadomieniem o nabyciu broni, wiekiem lub odbiorem osobistym, a więc zakazem zawarcia umowy kupna-sprzedaży na odległość, ew. innymi ograniczeniami lub warunkami dla konsumenta. Zgodnie z Ustawą nr 190/2003 Dz. U. o broni palnej i amunicji obejmuje to następujące towary:

•       broń i amunicja kategorii A ( § 4 Ustawy ), zabroniona broń, zabroniona amunicja i zabronione akcesoria do broni, ew. również inna broń, na zakup której wymagane jest pozwolenie na broń oraz wyjątek od Ministerstwa do Spraw Wewnętrznych Republiki Słowackiej (w naszej ofercie nie znajdziesz takiej broni)

•       broń kategorii B ( § 5 Ustawy ), podlegająca procedurze pozwalającej i obowiązkowi rejestracji na podstawie wydanego pozwolenia na broń, możliwy jest wyłącznie odbiór osobisty

•       broń kategorii C ( § 6 Ustawy ), podlegająca obowiązkowi zgłoszenia i rejestracji na podstawie wydanego pozwolenia na broń, możliwy jest wyłącznie odbiór osobisty

•       broń kategorii D ( § 7 Ustawy ), w szczególności broń ekspansyjna, która nie została wykonana za pomocą obróbki broni kat. A, B lub C, broń typu flobert o energii pocisku do 7.50 J, niektóra broń dezaktywowana i broń zaprojektowana na zasadzie kapiszonowego, krzemiennego lub kołowego systemu zamkowego. Wyżej wspomnianą broń nie można zakupić na odległość, możliwy jest wyłącznie odbiór osobisty na podstawie pozwolenia na zakup z obowiązkiem późniejszego zgłoszenia jej nabycia na policji.

Jako konsument nie możesz zakupić on-line ww. towarów, które nie mogą, zgodnie z Ustawą, zostać sprzedawane na odległość. W przypadku takiego towaru nie pojawia się w naszym e-shopie możliwość włożenia towaru do koszyka.

Do innych rodzaji broni kat. D (np. broń pneumatyczna o energii pocisku do 17 J, łuki, kusze, broń do airsoftu, broń do paintballu etc.) można zawrzeć umowę na odległość, można więc taką broń zamówić na stronie internetowej naszego e-shopu. Możesz również zamówić środki obronne (np. spraye obronne, pałki, kastety, tonfy oraz inne produkty obronne). Wpisując swój nr dowodu osobistego do formularzu zamówienia, oświadczasz, że ukończyłeś minimalnie 18 lat i że jesteś świadomy sankcji karnych lub innych kar za podanie nieprawdziwych informacji. Wpisanie nr dowodu osobistego jest niezbędne do wpisania do ewidencji notatki o sprzedaży broni kat. D do Księgi służącej na takie zapisy zgodnie z Ustawą nr 190/2003 Dz. U. o broniach palnych i amunicji.

Jeśli zamówienie ma być wysłane poza terytorium Republiki Słowackiej, zalecamy klientom sprawdzenie, czy wysłany towar jest legalny w kraju odbiorcy, ponieważ przepisy prawne dotyczące w szczególności regulacji głównie broni i środków ochronnych mogą znacznie się różnić między poszczególnymi krajami. Firma afg.sk, s. r. o. przy wysyłaniu zamówienia i oferowaniu towarów w ramach swojego sklepu internetowego kieruje się odpowiednimi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Republiki Słowackiej. Klient jest zobowiązany do przestrzegania odpowiednich przepisów prawnych kraju odbiorcy zamówienia, tzn. e-shopu.  

W przypadku nie spełnienia powyższych warunków nie można zamówienie zawierające dowolny z wyżej wymienionych towarów zrealizować i zostanie ono anulowane. Na podstawie umowy ze sprzedawcą możliwe jest zrealizowanie takiego zamówienia za wyjątkiem spornych pozycji z zamówienia. Wszystkie dodatkowo podane dane osobowe są traktowane jako poufne i są traktowane zgodnie z postanowieniami określonymi w odstępie Ochrona danych osobowych klientów oraz zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych.

Klient przed zakończeniem i odesłaniem zamówienia został poinformowany o obowiązku podania w zamówieniu poprawnych i aktualnych danych oraz poprzez podanie takich danych w zamówieniu i potwierdzenie samego zamówienia klient potwierdza, że został o tym fakcie poinformowany i przyjmuje do wiadomości, że bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wpisanie nieprawidłowych i nieważnych danych.

3. Sprzedaż towarów za granicę

Czy znaleźli Państwo w naszym sklepie produkt, który chcą Państwo kupić, przebywając lub mieszkając poza granicami Republiki Słowackiej? Staramy się spełnić życzenia wszystkich naszych klientów, niezależnie od miejsca dostawy. W przypadku kupujących spoza Republiki Słowackiej, załatwiamy odbiór i płatność indywidualnie, w zależności od miejsca zamieszkania, wielkości i wagi zamówionego towaru.

W przypadku sprzedaży towarów za granicę (poza terytorium Republiki Słowackiej), kupujący zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych kraju, do którego ma zostać wysłany towar. Kupujący powinien z wyprzedzeniem sprawdzić, czy posiadanie, nabywanie i import towaru przez niego zamawianego nie jest w tym kraju ograniczone/zabronione oraz czy nie jest zabroniona sprzedaż danego towaru przez internet (zakaz zawierania umów na odległość).

Kupujący zainteresowany dostawą towaru za granicę (poza terytorium Republiki Słowackiej) potwierdza spełnienie wyżej wymienionego obowiązku i brak przeciwwskazań do wysłania zamówionego towaru zgodnie z powyższymi ustaleniami poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
Kupujący zainteresowany dostawą towaru za granicę (poza terytorium Republiki Słowackiej) jest w pełni świadomy wszystkich konsekwencji prawnych wynikających z podania fałszywych informacji w związku do spełnienia swoich zobowiązań wynikających z niniejszego punku regulaminu, za które ponosi całkowitą odpowiedzialność.

W przypadku zakupu z zagranicy poza UE procedura będzie rozpatrzywana indywidualnie. Należy podkreślić, że transport, zwłasczcza w przypadku nieprzewidzianych kosztów wynikających z odprawy celnej towarów w kraju, do którego będzie towar dostarczany oraz innych kosztów związanych z dostawą towarów, których ani nadawca ani przewożnik nie potrafią z góry określić, ponosi odbiorca, chyba że uzgodniono inaczej.

4. Sposoby płatności

• Przelew na konto sprzedającego w banku BGŽ BNP Paribas S. A.
• Kartą płatniczą (Visa, Maestro, MasterCard, Diners Club)
• Płatność gotowką przy odbiorze
• Odbiór osobisty

5. Warunki transportu i dostawy

Ważną kwestią dla kupujących z zagranicy są koszty transportu. Kwota ta jest ustalana indywidualnie w zależności od całkowitej wartości zamówienia, rozmiaru, wagi i adresu dostawy. Cenę dostawy ustalamy oczywiście jeszcze przed złożeniem zamówienia.
Jeśli akceptują Państwo warunki dostawy, można przejść do realizacji transakcji. Towary wysyłane są za granicę przez firmę kurierską DPD.

6. Warunki dostawy, czas wysyłki i opłaty

  1. Sprzedający ma obowiązek realizacji zamówienia i dostarczenia towaru kupującemu w ciągu 30 dni. Jeżeli opis zamawianego produktu nie podaje inaczej, wszystkie dostępne towary wysyłane są w ciągu 7 dni roboczych od potwierdzenia zamówienia. W przypadku, że zamówiony towar nie jest produkowany, ew. sprzedawca nie posiada możliwości zapewnić ten towar czy też zapewnienie towaru obciążone byłoby nieadekwatnymi kosztami lub z powodu siły wyższej lub jeśli pomimo wszelkich rozsądnych starań, które można od niego słusznie żądać, nie jest w stanie dostarczyć klientowi towaru w terminie określonym w niniejszych warunkach lub w cenie określonej w zamówieniu, sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania kupującego i jednocześnie jest zobowiązany zaoferować kupującemu zastępcze rozwiązanie lub możliwość odstąpienia od umowy kupna ze strony kupującego (anulowanie zamówienia).
    Jeżeli kupujący w rozsądnym terminie nie wyrazi zgodę na zastępcze rozwiązanie oferowane sprzedawcą lub nie odstąpi od umowy kupna, sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna, a jeśli kupujący zapłacił już cenę kupna lub jej część, sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu opłaconej ceny kupna lub jej części w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia kupującemu odstąpienia od umowy kupna. 
  2. Każdy kupujący jest powiadomiony o wysyłce towaru przez e-mail. Status zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do systemu. O zmianach statusu zamówienia kupujący jest poinformowany e-mailem.
  3. W przypadku, że kupujący jako formę dostawy nie wybrał opcji "Odbiór osobisty”, towar zostanie na życzenie kupującego, które zostało określone w zamówieniu, dostarczony pod adres podany w zamówieniu. W celu realizacji dostawy, kupujący upoważnia sprzedawcę do dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy spedycyjnej.
  4. Dostawa towaru na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub innych państw przebiega na podstawie uprzedniego uzgodnienia i pisemnej akceptacji kosztów za przesyłkę i pakowanie i ew. dalszych warunków dotyczących kupującego a sprzedającego.
  5. W uzasadnionych przypadkach (np. jeśli towar ma być przeznaczony na prezent albo jeśli potrzebne jest jego dostarczenie przed wyjazdem na urlop) kupujący może zwrócić się z prośbą o realizację zamówienia w trybie przyspieszonym w postaci pisemnej uwagi do zamówienia, ew. przez telefon. Towar zostanie przesłany paczką przez kuriera z dostawą w ciągu 24 godzin (następnego dnia roboczego).
  6. Jeżeli część zamówionych produktów nie jest aktualnie dostępna na magazynie lub jeśli niektóre produkty muszą zostać wyprodukowane na zamówienie, całe zamówienie kupującego będzie zawieszone, zaś kupujący zostanie powiadomiony o przybliżonym terminie realizacji zamówienia. Kupujący na podstawie tych informacji może poprosić o wysłanie tej części towaru, która jest dostępna, w terminie wyznaczonym przez warunki handlowe, zaś reszta towaru zostanie wysłana jak najszybciej po uzupełnieniu brakujących produktów. W tym przypadku kupujący opłaca dostawę obu przesyłek.
  7. Zamówiony towar zostanie dostarczony przez kuriera. Do każdej przesyłki jest dołączona karta gwarancyjna oraz instrukcja obsługi. Faktura wysyłana będzie na wskazany przez kupującego adres e-mailowy. Produkty wielkogabarytowe lub produkty o masie powyżej 30 kg będą dostarczane w sposób uzgodniony z kupującym indywidualnie.
  8. Kupujący ma prawo do kontroli stanu przesyłki, czym rozumie się stan towaru oraz jego opakowania, natychmiast po jej doręczeniu w obecności osoby dostarczającej. W przypadku stwierdzenia wady w towarze jest zastępca Sprzedawcy zobowiązany sporządzić na żądanie Kupującego Protokół szkody, określający zakres i charakter wady towaru, którego prawdziwość będzie potwierdzona przez Kupującego. Na podstawie tak sporządzonego dokumentu kupujący może następnie odmówić przyjęcia towaru, lub też przyjąć wadliwy towar i dokonać reklamacji u sprzedającego lub osoby wyznaczonej. W przypadku odmowy przyjęcia wadliwego towaru wszystkie dodatkowe koszty związane z odesłaniem przesyłki do nadawcy ponosi sprzedający. 

7. Gwarancja zwrotu pieniędzy

U nas dokładnie wiesz, co otrzymasz. Jeśli ale nie jesteś zadowolony z dostarczonego towaru, możesz go zwrócić bez podania przyczyny. Towar możesz zwrócić w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki. Zwrócimy ci pieniędzy lub towar wymienimy na inny zgodnie z twoim życzeniem.

1. Ze względu na to, że w przypadku odstąpienia od umowy jest umowa od początku anulowana, dostawca zwróci lub zastąpi kupującemu wszystkie wzajemnie przyjęte świadczenia. 

2. Jeśli klient zdecyduje się odstąpić od umowy, zobowiązany jest do przestrzegania następujących warunków:

  1. skorzystać ze swojego prawa na odstąpienie od umowy wyłącznie w formie pisemnej listem poleconym wysłanym na adres siedziby sprzedawcy podany w sekcji Kontakt, e-mailem na adres info@afg.sk lub innym sposobem nie budzącym wątpliwości co do odstąpienia od umowy, podać w pisemnym odstąpieniu od umowy numer zamówienia, imię i nazwisko, datę zakupu i swój nr konta bankowego lub adres do zwrotu pieniędzy.
  2. jeśli kupujący otrzymał i odebrał towar, odeśle go na swój koszt z powrotem na nasz adres podany w sekcji Kontakt. Prosimy odesłać towar: jeśli to możliwe w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu, nieużywany, nieuszkodzony, kompletny (włącznie ulotki etc.), wraz z dowodem zakupu, z wypełnionym Formularzem odstąpienia od umowy.
  3. po spełnieniu powyższych warunków jest sprzedawca zobowiązany do zwrotu ceny zakupu kupującemu w taki sam sposób, jaki kupujący wykorzystał do płacenia, chyba że kupujący zgodzi się na inny sposób zwrotu bez dodatkowego obciążania kupującego z tego tytułu. Sprzedawca jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dostarczenia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności wynikające z umowy kupna lub powiązane z umową, w tym koszty transportu, dostawy i poczty oraz inne koszty i opłaty. Sprzedawca nie jest zobowiązany zwrócić kupującemu płatności zgodnie z punktem niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych przed dostawą towaru lub dopóki kupujący nie udowodni przesłanie towaru z powrotem do sprzedającego, chyba że sprzedawca zaproponuje, aby odebrał towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Sprzedawca nie jest zobowiązany do opłaty konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę. Koszty dodatkowe to różnica pomiędzy kosztami dostawy wybranymi przez konsumenta a kosztami na najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę.
  4. Zalecamy przesłanie towaru przesyłką poleconą z ubezpieczeniem, ponieważ nie odpowiadamy za jego ewentualne zgubienie w drodze do nas. Nie przyjmujemy przesyłki z płatnością przy odbiorze.
  5. W przypadku, gdy konsument odstąpi od umowy i dostarczy sprzedawcy towar o obniżonej wartości, który jest używany, uszkodzony lub niekompletny, konsument opłaci sprzedawcy koszty poniesione w ramach naprawy towaru i jego przywrócenia do pierwotnego stanu.
  6. W przypadku niespełnienia któregokolwiek z powyższych warunków niestety nie będziemy mogli przyjąć odstąpienia od zamówienia i towar zostanie zwrócony na koszt nadawcy.

W tym okresie kupujący ma prawo po odebraniu towaru towar rozpakować i przetestować w sposób zbliżony do zwykłego zakupu w klasycznym tradycyjnym sklepie, w zakresie niezbędnym do sprawdzenia charakteru, właściwości i funkcyjności towaru. 

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w dniu, w którym kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia, za wyjątkiem przewoźnika, przejmie wszystkie części zamówionego towaru lub jeśli

  1. towar zamówiony prze kupującego w jednym zamówieniu dostarczany jest osobno, od dnia odebrania towaru, który został dostarczony jako ostatni,
  2. dostarczy towar składający się z kilku części lub sztuk, od dnia odebrania ostatniej części lub ostatniej sztuki,
  3. na podstawie umowy towar dostarcza wielokrotnie przez określony czas, od dnia odebrania pierwszego dostarczonego towaru.

4. Kupujący może odstąpić od umowy kupna, przedmiotem której jest zakup towaru nawet przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.

5. Odstąpienie od umowy musi zostać dokonane przez kupującego w formie pisemnej w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, że nastąpiło odstąpienie od umowy (przez wydrukowanie i wypełnienie formularzu odstąpienia od umowy) lub w postaci zapisu na innym trwałym nośniku lub przez wypełnienie tego formularza w wersji on-line. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane  sprzedającemu nie później niż ostatniego dnia terminu określonego w postanowieniu § 7 ust. 1 Ustawy o ochronie konsumenta w sprzedaży na odległość.

6. Zgodnie z postanowieniem § 7 ust. 6 Ustawy o ochronie konsumenta w sprzedaży na odległość kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:

  • sprzedaż towaru wykonanego na podstawie specjalnych wymagań konsumenta, towaru wykonanego na zamówienie lub towaru przeznaczonego specjalnie do jednego konsumenta,
  • sprzedaż towaru zamkniętego w opakowaniu ochronnym, który nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych i których opakowanie ochronne zostało po dostarczeniu uszkodzone,
  • sprzedaż nagrań dźwiękowych, obrazowych, dźwiękowoobrazowych lub oprogramowania komputerowego sprzedawanego w opakowaniu ochronnym, jeżeli konsument rozpakował to opakowanie,
  • udostępnianie treści elektronicznych innym sposobem niż na trwałym nośniku, jeżeli ich udostępnianie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został poinformowany o fakcie, że wyrażając tę zgodę traci prawo odstąpienia od umowy,
  • świadczenie usługi, jeżeli świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając tę zgodę traci prawo odstąpienia od umowy po pełnym wyświadczeniu usługi i jeśli pełne świadczenie usługi miało miejsce.

8. Warunki i sposoby płatności (koszty wysyłki)

Na zamówiony towar specyfikowany w potwierdzonym przez klienta zamówieniu zostanie w naszym systemie wygenerowana faktura VAT z naliczonym VAT w wysokości 20%, w której  afg.sk, sp. z o.o. występuje jako dostawca towaru.
afg.sk, sp. z o.o oferuje kilka sposobów płatności. Zamówione produkty zostaną dostarczone przez kuriera DPD. Staramy się, aby cena przesyłki była dla Państwa jak najkorzystniejsza. Opłata za przesyłkę jest uzależniona od wartości zamówienia i sposobu płatności. Więcej informacji o sposobach płatności znajdą Państwo w zakładce „Cennik dostawy”.

9. Niedostarczone przesyłki

1. Jeśli przesyłka wróci do sprzedawcy jako niedostarczona bez winy po stronie nadawcy (poczta nie zlokalizowała odbiorcy, nie powiadomiła o próbie doręczenia, kupujący nie odebrał przesyłki przypadkowo lub celowo, itd.), wyślemy do kupującego wiadomość e-mail z prośbą o wyjaśnienie sprawy i uzgodnienie dalszego postępowania. Oczekujemy na odpowiedź w terminie do 7 dni od wysłania wiadomości.
2. Jeśli kupujący poprosi o ponowne wysłanie przesyłki, jest zobowiązany do ponownego uiszczenia opłaty za przesyłkę (tak jak przy pierwszej próbie dostawy).
3. Ponowne przesłanie przesyłki jest możliwe tylko przy płatności z góry.
4. Umowa Kupna jest zawarta z klauzulą o odstąpieniu, stwierdzającą, że jeśli Klient nie zapłaci uzgodnionej ceny zakupu w ciągu 15 dni od naszego wezwania do odebrania towaru, umowa zostaje od początku anulowana, Strony Umowy zwrócą lub wymienią wszystkie otrzymane płatności, a Sprzedający nabywa prawo do swobodnego dysponowania zamówionym towarem. W tym wypadku następny zakup jest możliwy tylko po uiszczeniu płatności z góry (przelewem). Jeśli płatność przebiegnie prawidłowo, ograniczenie sposobu dokonywania płatności za następne zamówienia zostanie anulowane.
5. Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z regulaminem sklepu internetowego afg.sk, sp. z o.o . oraz przepisami prawnymi Republiki Słowackiej.

10. Odstąpienie od umowy kupna (sprzedaż wysyłkowa)

1. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny zgodnie z postanowiem § 7 i nast. Ustawy nr 102/2014 Dz. U. o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odłegłość (zwana dalej „Ustawa o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość”) w terminie 14 dni od odebrania towaru, ew. od dnia zawarcia umowy o świadczeniu usługi lub umowy o dostarczeniu elektronicznej treści, która nie jest dostarczana na nośniku fyzicznym, jeżeli sprzedawca słusznie i w określonym terminie spełnił obowiązki informacyjne zgodnie z ustanowieniem §3 Ustawy o ochronie konsumenta przyz sprzedaży na odległość. Konsument po odstąpieniu od umowy jest zobowiązany do odesłania-zwrócenia towaru najpóżniej do 14 dni od ostąpienia do umowy lub do przekazania towaru w sposób uzgodniony ze sprzedawcą.

Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu płatności kupującemu przed dostarczeniem mu towaru lub do czasu, gdy kupujący udowodni sprzedającemu zwrót towaru, chyba że sprzedawca towaru odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej.
2. W przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy kupna, zostaje rózwnież od początku anulowana każda dodatkowa umowa związana z umową kupna, od której kupujący odstąpił.
3. Po odebraniu towaru ma kupujący prawo rozpakować i przetestować towar w sposób, który stosuje się podczas zakupu w klasycznym sklepie stacjonarnym, w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Kupujący jest odpowiedzialny za jakiekolwiek obniżenie wartości towaru. Dlatego testowanie nie oznacza rozpoczęcie użytkowania towaru i po kilku dniach użytkowania jego zwrócenie sprzedawcy. 

4. Jeżeli klient zdecyduje się odstąpić od umowy w terminie wskazanym w punkcie 1, zobowiązany jest do przestrzegania następujących warunków: 

• Skorzystać ze swojego prawa odstąpić od umowy wyłącznie w formie pisemnej, listem poleconym wysłanym na adres siedziby sprzedawcy podany w sekcji Kontakt, e-mailem na adres info@afg.sk lub innym sposobem nie budzącym wątpliwości co do odstąpienia od umowy, podać w pisemnym odstąpieniu od umowy nr zamówienia, imię i nazwisko, datę zakupu i swój nr konta bankowego lub adres do zwrotu pieniędzy.

• Przed odstąpieniem od umowy zalecamy telefonicznie skontaktować się ze spzredawcą w celu uzgodnienia niezbędnych szczegółów dotyczących zwrotu towaru.

• Jeżeli kupujący otrzymał i przyjął towar, odeśle go na własny koszt z powrotem na adres sprzedawcy podany w sekcji „Kontakt“. Należy zachować dbałość o dobry stan towaru. Produkty proszę odsyłać z powrotem:
- o ile to możliwe, w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu,
- nieużywany, 
- nieuszkodzony,
- kompletny (razem z ulotkami dołączonymi do opakowania),
- wraz z dowodem zakupu,
- wraz w wypełnionym formularzem odstąpienia od umowy.
Jeżeli zostały spełnione wszystkie powyższe warunki zwrotu, sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny zakupu za towar w taki sam sposób jaki kupujący użył przy płatności, chyba że kupujący zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności bez obiążania kupującego z tego tytułu. Sprzedawca jest zobowiązany bez zbędnej wzłoki, nie później niż 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, wynikające z umowy kupna lub w związku z nią, wraz z kostami za dostawę, dostarczenie lub wysyłkę oraz z innymi kosztami i opłatami. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu płatności zgodnie z tym punktem niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych przed dostarczeniem mu towaru lub do czasu, gdy kupujący udowodni sprzedającemu zwrot towaru, chyba że sprzedawca zaproponuje, że towar odbierze osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Sprzedawcy nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument zdecydowanie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę. Koszty dodatkowe to różnica pomiędzy kosztami dostawy wybranymi przez konsumenta a najtańszą standardową metodą dostawy oferowaną przez sprzedawcę.

• Zalecamy przesłanie towaru przesyłką poleconą z ubezpieczeniem, gdyż nie ponosimy odpowiedziałności za jego ewentualne zniknięcie w drodze do nas. Nie akceptujemy przesyłki za pobraniem.

• Jeśli konsument odstąpi od umowy i sprzedającemu dostarczy towar o obniżonej wartości, który jest używany, uszkodzony lub niekompletny, konsument opłaci sprzedawcy koszty poniesione na naprawę towaru i przywrócenie go do pierwotnego stanu. Jeśli którykolwiek z warunków nie zostanie spełniony, niestety nie będziemy mogli akcepotować odstąpienie od zamówienia i towar będzie zwrócony na koszt nadawcy odsyłającego towar z powrotem. Odstąpienie od umowy kupna zgodnie z poprzednim punktem niniejszych warunków handlowych i reklamacyjnych powinno zawierać informacje wymagane w formularzu odstąpienia od umowy kupna (formularz w wersji on-line lub w drukowanej wersji), głównie identyfikację kupującego, nr i datę zamówienia, dokładną specyfikację towaru, sposób, którym ma sprzedawca zwrócić już opłacone pieniędzy, przede wszystkim nr konta bankowego i/lub adres pocztowy kupującego.

5. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, każda dodatkowa umowa kupna związana z umową kupna, od której kupujący odstąpił, również zostaje anulowana od początku. Nie można ządać od kupującego żadnych kosztów lub innych płatności w związku z anulowaniem umowy dodatkowej, z wyjątkiem zapłaty kosztów i płatności określonych w postanowieniu § 9 ust. 3, postanowieniu § 10 ust. 3 i 5 Ustawy o ochronie konsumenta w zakresie sprzedaży na odłegłość i cenach usług.

11. Ochrona danych osobowych klientów

1. Warunkiem realizacji zamówienia jest rejestracja danych osobowych. Strony zgadzają się, że kupujący, w przypadku gdy że chodzi o osobę fizyczną, ma obowiązek podać sprzedawcy swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, w tym kod pocztowy, numer PESEL, nr telefonu i adres e-mail, numer dowodu osobistego (w przypadku zakupu broni z ograniczeniami). Strony zgadzają się, że kupujący, jeżeli jest osobą prawną, jest zobowiązany do podania sprzedawcy nazwy firmy, adresu siedziby z kodem pocztowym, numeru REGON, numeru telefonu i adresu e-mail.
2. Udostępnianie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jest dobrowolne, ale w przypadku nieudostępnienia tych danych, nie będziemy mogli spełnić Państwa wymagań i umożliwić Państwu zakupów w naszym sklepie internetowym. Zgodnie z art. 6 ust. 1 litery b) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27. kwietnia 2016 o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i o wolnym przepływie takich danych (dalej tylko „Rozporządzenie GDPR”), sprzedawca lub operator systemu informacyjnego będzie w trakcie zawierania umowy kupna przetwarzać dane osobowe kupującego bez jego zgody jako osoby, której dane dotyczą, ponieważ przetwarzanie danych osobowych kupującego będzie wykonywane przez sprzedającego w ramach stosunkach przedumownych z kupującym i przetwarzanie danych osobowych kupującego jest niezbędne do wykonywania umowy kupna, w której kupujący występuje jako jedna ze stron umowy.
3. afg.sk, sp. z o.o. szanując prywatność kupujących, zobowiązuje się do przechowywania tylko danych osobowych przekazanych przez Państwa dobrowolnie, niezbędnych do zapewnienia najlepszej jakości obsługi (informacji, umożliwiające lub ułatwiające identyfikację każdej osoby, na przykład nazwisko, adres, e-mail, a także te informacji na temat osoby, potwierdzających uprawnienia do zakupu w naszej firmie produktów podlegających szczególnym warunkom sprzedaży).
4. W wyjątkowych przypadkach, nasza firma może poprosić o podanie informacji osobowych wybiegających poza standardowy zakres (na przykład, jeśli będzie to wymagane przez ustawę), ale wyłącznie w celu świadczenia wysokiej jakości usług oraz pod warunkiem, że wcześniej zostaną Państwo powiadomieni o tym fakcie. Udzielenie dodatkowych informacji zależy wyłącznie od Państwa.
5. Dane osobowe, będące częścią zamówienia i podane podczas rejestracji kupującego, są przez nas traktowane jako poufne i są chronione przed nadużyciem. O ile umożliwienie zakupów wymaga kolejnych dokumentów (np. kopii dowodu osobistego), wszystkie dodatkowe dokumenty są traktowane i przetwarzane zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi. Dane te przechowywane są w zabezpieczonej bazie danych na naszym serwerze, dlatego nie trzeba podawać ich ponownie przy każdej następnej wizycie. Dane te są również niezbędne dla naszego systemu księgowo-rozliczeniowego. Państwa dane i inne ustawienia można edytować w dowolnym momencie za pośrednictwem e-maila lub bezpośrednio w trybie on-line, po zalogowaniu się do systemu. W przypadku, kiedy chcą Państwo usunąć konto, prosimy o kontakt mailowy. Konto zostanie dezaktywowane.
6. Kupujący może zgodę tę w dowolnym momencie odwołać formą pisemną (e-mail, faks, list). Nasza firma gromadzi i przetwarza Państwa dane osobowe w celach handlowych, usługowych i dla weryfikacji wieku kupującego.
7.  Po udostępnieniu danych osobowych w celu otrzymania produktów (wyraźnie oznaczonych w naszej ofercie) dla osoby niepełnoletniej, mimo, że takie produkty mogą być kupowane i użytkowane wyłącznie przez osoby w wieku powyżej 18 roku życia, osoba udostępniająca te dane bierze na siebie odpowiedzialność prawną.
8. afg.sk, sp. z o.o. zobowiązuje się do wykorzystywania danych osobowych wyłącznie w celu kontaktu z kupującym, realizacji zamówienia i nieustannego udoskonalania świadczonych usług.
9. afg.sk, sp. z o. o. zobowiązuje się do nieudostępniania danych osobowych uzyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego osobom trzecim, jeżeli nie będzie uzgodnione inaczej przez zawarciem umowy kupna-sprzedaży.
10. afg.sk, sp. z o.o. może sporadycznie wykorzystywać dane osobowe w całości lub części, wyłącznie do celu analizy statystycznej i tworzenia raportów, pod warunkiem, że nie będzie można z nich uzyskać żadnych danych służących do identyfikacji konkretnej osoby.
11. afg.sk, sp. z o.o ma obowiązek ujawnić Państwa dane osobowe tylko organizacjom, z którymi musi współpracować podczas realizacji zamówienia. Są to banki (których klienci mogą u przekazywać płatność za pośrednictwem usługi internet banking) i firmy, które zapewniają dostawę towaru do Państwa na podstawie zamówienia. Firmy te są odpowiedzialne za ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi Republiki Słowackiej.
12. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne i nieobowiązkowe. afg.sk, sp. z o.o. będzie wykorzystywać, przetwarzać, przechowywać i usuwać dane osobowe zgodnie z odpowiednimi regulacjami wewnętrznymi spółki.
13. Kupujący, na podstawie bezpłatnego wniosku pisemnego, ma prawo wnieść sprzeciw sprzedawcy wobec przetwarzania swoich danych osobowych, co do których zakłada, że są lub będą przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, wraz profilowania w zakresie związanym z takim marketingiem bezpośrednim. Jeżeli kupujący wyrazi sprzeciw wobec takiego przetwarzania danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego z dniem wzniesienia takiego sprzeciwu do sprzedawcy, dane osobowe zainteresowanego kupującego nie mogą już zostać i nie będą przetwarzane w takich celach.
14. afg.sk, sp. z o. o. skontaktuje się z Państwem tylko w przypadku podania numeru telefonu, faksu albo adresu e-mail. Jeżeli nie będą Państwo zainteresowani otrzymywaniem informacji o naszych produktach, prosimy o kontakt z naszym sklepie w wybrany sposób.
15.  Jeśli udostępnią nam Państwo swoje dane osobowe, mogą Państwo zmienić je albo usunąć w dowolnym momencie, kontaktując się z nami telefonicznie, faksem albo przez e-mail.
16. afg.sk, sp. z o. o. przechowuje dane osobowe w bezpieczny sposób, są one chronione przed dostępem osób trzecich, a w szczególności przed ich ujawnieniem i nadużyciem w sposób określony w regulaminach naszej firmy.
17. Jeśli chcą Państwo zaktualizować swoje dane lub uzyskać więcej informacji na temat kompleksowej ochrony danych osobowych w naszej firmie, należy skontaktować się z nami w wybrany sposób.
18. afg.sk,sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do aktualizacji informacji zamieszczonych na tej stronie, związanych z ochroną danych osobowych, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
19. Sprzedawca informuje niniejszym kupującego, że w związku z wykonywaniem zawartej umowy przy przetwarzaniu danych osobowych kupującego przyjmuje się, że dane osobowe kupującego zostaną przekazane i udostępnione następującym podmiotom trzecim, ew. odbiorcom: 
- Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, Slovenská Republika, ičo: 35834498, zapísaná v obchodnom registri OS Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 26367/B. (Direct Parcel Distribution - DPD)
20. Kupujący na podstawie bezpłatnego pisemnego wniosku ma prawo do sprzeciwienia się sprzedawcy w zakresie:
a) przetwarzania jego danych osobowych, które zakłada, że są lub będą przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego bez jego zgody i życzenia i żąda ich likwidację, 
b) wykorzystania danych osobowych określonych w  § 10 ust. 3 litery d) do celów marketingu bezpośredniego za pośrednictwem poczty, lub
c) udzielania danych osobowych określonych w § 10 ust. 3 litery d) do celów marketingu bezpośredniego.
21. Sprzedawca oświadcza, że ​​nie będzie egzekwował ani uzależniał zgody osoby zainteresowanej grożąc odrzuceniem stosunku umownego, usługi, towaru lub zobowiązania nałożonego na Sprzedającego.

12. Zasady reklamacji w sklepie internetowym afg.sk, sp. z o.o.

Regulamin reklamacji spółki afg.sk, sp. z o. o. dotyczący umów zawieranych na odległość.

1. Postanowienia ogólne

- Niniejszy regulamin reklamacji określa warunki odpowiedzialności za wady nabytego towaru oraz ich wykrycia przez kupującego w brzmieniu ustawy nr 40/1964 kodeksu cywilnego Republiki Słowackiej w obecnym brzmieniu oraz ustawy nr 250/2007 Dz. U. Republiki Słowackiej o ochronie konsumenta w obecnym brzmieniu w sklepie internetowym http://www.afg-obrona.pl/ (dalej sprzedajacy).
- Regulamin reklamacji jest częścią regulaminu sprzedaży. Zaznaczeniem pola przed wysłaniem zamówienia kupujący potwierdza zapoznanie się i wyrażenie zgody na wszystkie postanowienia regulaminu sprzedaży.

2. Kontrola towaru przy doręczeniu

- Kupujący zobowiązany jest bezzwłocznie skontrolować kompletność oraz stan towaru. Dodatkowe reklamacje dotyczące ilości lub rodzaju towaru nie będą brane pod uwagę.
- W przypadku doręczenia przez pocztę bądź kuriera niekompletnej przesyłki, należy natychmiast poinformować dostawcę i skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem +421 1917961386, drogą mailową na adres reklamacie@afg.sk lub przez wypełnienie formularzu reklamacyjnego.

3. Okres i warunki gwarancji

  • Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie otrzymania towaru przez kupującego i trwa 24 miesiące. Okres gwarancji wydłuża się o czas, przez który produkt znajdował się w naprawie, a to na podstawie załączonych dokumentów o wcześniejszej naprawie (reklamacji).
  • Wykryta wada powinna zostać zgłoszona sprzedawcy, a żądania wynikające z jej wykrycia powinny być wypełnione przed końcem okresu gwarancji. W momencie upłynięcia okresu gwarancji zanika prawo do uznania reklamacji.
  • Klient jest zobowiązany  do przestrzegania instrukcji i zaleceń producenta dotyczących użytkowania produktu.
  • Kupujący ma prawo w okresie gwarancji dochodzić odpowiezialności od sprzedawcy za wady towaru kupionego u sprzedawcy, za które odpowiada producent, dostawca lub sprzedawca.
  • Aby ewentualna naprawa gwarancyjna mogła dojść do skutku, klient zobowiązany jest do zachowania karty gwarancyjnej od producenta lub oficialnego dystrybutora, o ile taka została dołączona do towaru. Jeżeli karta gwarancyjna nie została dołączona do produktu, rolę jej pełni faktura wysłana do klienta razem z produktem.
  • Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z użytkowania sprzętu, z użycia siły, spowodowanych przez niewłaściwe otwieranie i manipujację lub manipulowaniem przy mechanizmach urządzenia przez osoby trzecie.
  • Reklamacja nie zostanie uznana również w przypadku uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy kupującego, uszkodzeń powstałych w wyniku nadmiernego lub niewłaściwego użytkowania, niewłaściwej konserwacji, działania innych substancji (wody, chemikaliów itp.), lub uszkodzeń spowodowanych nieodpowiednim użyciem siły.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru, o których kupujący został poinformowany w momencie zakupu, a mimo tego nie odstąpił od zamiaru kupna towaru. W przypadku towaru używanego, sprzedawca nie odpowiada za wady odpowiadające stopniowi zużycia, które towar miał w momencie kupna.
  • W przypadku towaru sprzedawanego w niższej cenie, gwarancja nie obejmuje wad, które obniżenie ceny spowodowały.

4. Przesyłanie towaru do reklamacji

W przypadku wykrycia wady, która uniemożliwia dalsze korzystanie z produktu, należy zgłosić reklamację naszej fimie. Przed wysłaniem reklamowanego produktu należy wypełnić formularz reklamacyjny:

https://www.afg-obrona.pl/zwrot-towaru-i-reklamacje/

Po wysłaniu formularza należy niezwłocznie wysłać reklamowany produkt na adres:
afg.sk, s.r.o.
Javorová, Veľké Bielice 451/32
958 04 Partizánske
Słowacja

1. Postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się z dniem doręczenia reklamowanego towaru sprzedawcy, a kończy się z dniem odesłania rozpatrzonej reklamacji kupującemu lub pisemnego poinformowania o przygotowaniu towaru do odbioru po naprawie.
2. Informacje o przebiegu rozpatrywania reklamacji można uzyskać od naszego pracownika pod numerem telefonu +420 1917961386 lub pisząc na adres e-mail reklamacie@afg.sk
3. Bezzwłocznie w dzień otrzymania formularza reklamacyjnego, w ciągu 24 godzin, wyślemy do Państwa potwierdzenie o przyjęciu reklamacji na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym.
4. Nie odbieramy towaru wysłanego za pobraniem. Zalecamy wysyłanie towaru przesyłką ubezpieczoną.

5. Uznanie i rozpatrywanie reklamacji w okresie gwarancji

1. Po przyjęciu reklamowanego towaru kupujący zostanie bezzwłocznie poinformowany drogą mailową o przyjęciu reklamacji, rozpoczęciu procesu reklamacyjnego orazo o sposobie rozpatrzenia reklamacji. O rozpatrzeniu reklamacji kupujący zostanie poinformowany drogą mailową, po czym otrzyma e-mail z protokołem rozpatrzenia reklamacji.
2. Postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się z dniem spełnienia wszystkich następujących warunków:
a) Dostarczenia reklamowanego towaru
b) Dostarczenia wypełnionego protokołu reklamacyjnego
c) Dostarczenia kopii dowodu zakupu (kopia dowodu zakupu służy jednocześnie jako karta gwarancyjna).
3. Sprzedawca niezwlocznie określi sposób rozpatrzenia reklamcji zgodnie z postanowieniem § 2 litery m) Ustawy, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni od rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy komplikowana wymagana ocena techniczna stanu towaru najpóźniej do 30 dni od dnia rozpoczęcia procedury reklamacyjnej. Po ustaleniu sposobu załatwienia reklamacji sprzedawca lub przez niego upoważniona osoba niezwłocznie załatwi reklamację, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona później. Jednak załatwienie reklamacji nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie terminu do zalatwienia reklamacji konsument ma prawo odstąpić od umowy lub ma prawo do wymiany towaru na nowy.

4. Reklamacja może zostać załatwiona następującymi sposobami:

a) przekazanie naprawionego towaru,
b) wymiana towaru,
c) zwrot ceny zakupu towaru,
d) uiszczenie rozsądnego rabatu od ceny towaru,
e) wezwanie pisemne do odebrania świadczenia określonego przez sprzedającego,
f) uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.

5. O wyniku rozpatrzenia reklamacji kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną przed upływem 30 dni, w taki sposób postępowanie reklamacyjne zostanie zakończone.

6. Po upływie tego terminu przysługują klientowi takie same prawa, jakby to była wada, której nie można usunąć. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy. 

7. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację towaru w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zawarcia umowy kupna, może sprzedawca rozpatrzyć reklamację poprzez odrzucenie tylko na podstawie ekspertyzy lub opinii wydanej przez osobę upoważnioną, notyfikowaną lub akredytowaną lub opinii wyznaczonej osoby (dalej „ekspertyza towaru”). Niezależnie od wyniku oceny zawodowej nie może sprzedawca żądać od kupującego pokrycia kosztów fachowej oceny towaru lub innych kosztów związanych z fachową oceną towaru. 

8. Jeżeli kupujący zgłosił reklamację produktu w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy kupna, którą sprzedawca nie przyjął, osoba, która załatwiała reklamację, jest zobowiązana do wskazania w dowodzie rozpatrzenia reklamacji, do kogo może kupujący przesłać towar do fachowej ceny. W przypadku przesłania przez kupującego towaru do ekspertyzy osobie określonej w dowodzie o rozpatrzeniu reklamacji, koszty ekspertyzy towaru oraz wszelkie inne z tym powiązane celowo poniesione koszty ponosi sprzedawca, niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeżeli kupujący wykaże na podstawie fachowej ekspertyzy odpowiedzialność sprzedawcy za reklamowaną wadę towaru, może ponownie złożyć reklamację, okres gwarancyjny zostanie wydłużony o czasz, który jest potrzebny do wykonania fachowej ekspertyzy. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu w terminie 14 dni od daty ponownego złożenia reklamacji wszystkie koszty poniesione w związku fachową oceną towaru oraz wszystkie z tym powiązane celowo poniesione koszty. Ponownie złożonego wniosku nie można odrzucić.

9. Jeżeli konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki sprzedawca załatwił jego reklamację lub uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość zwrócić się do sprzedawcy o zadośćuczynienie. Jeżeli sprzedawca udzieli negatywniej odpowiedzi na żądanie o zadośćuczynienie lub nie ustosonkuje się do niego w terminie do 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o zainicjowanie zastępczego rozstrzygnięcia swojego sporu zgodnie z postanowieniem § 12 ustawy nr 391/2015 Dz. U. o zastępczym rozstrzygnięciu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw.

Podmiotem właściwym do zastępczego rozstrzygania sporów konsumenckich ze sprzedawcą
(afg.sk, s.r.o.) jest [Slovenská obchodná inšpekcia (Słowacka Inspekcja Handlowa), skrytka pocztowa nr. 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava] www.soi.sk lub inny upoważniony podmiot prawny zarejestrowany na liście podmiotów ADR prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista jest dostępna pod adresem http://www.mhsr.sk); konsument ma prawo wyboru, do którego z wyżej wymienionych podmiotów ADR się zwróci. Konsument może skorzystać z internetowej strony rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , aby złożyć wniosek do alternatywnego rozstrzygnięcia swojego sporu.

6. Usunięcie wady

W okresie gwarancyjnym serwisu sprzedawca zapewnia usunięcie wady za pośrednictwem autoryzowanego.

Sprzedawca zamiast usunięcia wady może wymienić niesprawny towar na sprawny, jeżeli nie sprawi to kupującemu poważnych problemów.

W przypadku starszych produktów, niedostępnych już na rynku, reklamacja zostanie rozpatrzona poprzez wydanie odpowiadającego towaru lub bonu w wysokości pierwotnej ceny produktu, w zależności od ustaleń z kupującym.

Przypadek żądania przez kupującego usunięcia wady uszkodzonego towaru nie będzie rozpatrywany jako reklamacja gwarancyjna, ale jako odpłatna naprawa niezwiązana z warunkami gwarancji. O kosztach naprawy kupujący zostanie z wyprzedzeniem poinformowany drogą mailową.

13. Postanowienia końcowe

Niniejszy regulamin reklamacji, jako część regulaminu sprzedaży, obowiązuje w formie widniejącej na stronie internetowej sprzedawcy w dniu złożenia przez kupującego elektronicznego zamówienia. Wysylając zamówienie elekroniczne kupujący w dniu odesłania zamówienia akceptuje aktualną cenę zamówionego towaru (wraz z kosztami przesyłki i opłatą za opakowanie) podaną na stronie internetowej sprzedawcy, chyba że w określonych udowodnionych przypadkach można uzgodnić inaczej. Wysłanne zamówienie (projekt umowy kupna) jest dla kupującego nieodwołannie zobowiązująca. 

"Pouczenie o odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru (§ 622 i 623 Kodeksu cywilnego)

Jeżeli wadę towaru można usunąć, kupującemu przysługuje prawo do jej nieodpłatnego, terminowego i należytego usunięcia. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki. Kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany towaru lub jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany części, jeżeli sprzedawca nie poniesie niewłaściwych kosztów ze względu na cenę towaru lub stopień wady.

Sprzedawca może zamiast usunięcia wady, zawsze wymienić wadliwy towar za towar bez wady, o ile nie powoduje to poważnych trudności dla kupującego.
W przypadku wady towaru, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru, tzn. jako rzeczy bez wady, ma kupujący prawo do wymiany towaru lub ma prawo odstąpić od umowy kupna. Takie same prawa przysługują kupującemu w przypadku wad, które można naprawić, ale gdy kupujący nie może właściwie korzystać z towaru z dowodu ponownego pojawienia się wady po naprawie lub w przypadku większej liczby wad.

W przypadku innych nieodwracalnych wad przysługuje kupującemu rozsądna zniżka z ceny towaru. 
Sprzedawca poinformował kupującego o jego prawach wynikających z postanowienia § 622 Kodeksu Cywilnego i prawach wynikających z postanowienia § 623 Kodeksu Cywilnego poprzez zamieszczenie niniejszych warunków handlowych na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy, a kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi na czas przed wysłaniem zamówienia."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja